Cheque van 22.000 euro voor Voedselbank Zuidoost-Groningen.

Foto: Paul Abrahams Kanaalstreek

„Tien mille is ambitieus, maar zeker niet onhaalbaar.” Dat zijn de woorden van Rick Lem en Bart Stoffer Brakke van het mediabedrijf Vandebond in Stadskanaal voor aanvang van de Moonlight Music Quiz die vanavond is gehouden.

We zijn er nog beduusd van. Wat een fantastisch bedrag! Dit hadden we nooit verwacht.”
Rick Lem en Bart Stoffer Brakke van het mediabedrijf Vandebond in Stadskanaal hebben zaterdag voor de tweede keer de Moonlight Music Quiz gehouden. „Vorig jaar hebben we een bedrag van 1600 euro voor de voedselbank Zuidoost-Groningen ingezameld. Deze keer hebben we de lat wat hoger gelegd. Tien mille was misschien ambitieus, maar zeker niet onhaalbaar. En moet je kijken hoeveel geld de actie uiteindelijk heeft opgebracht. Meer dan 20.000 euro. Het is bijna te geloven.”

De actie voor de voedselbank is breed omarmd, weten Rick en Bart. „Niet alleen door het bedrijfsleven in de regio, maar ook door particulieren. En wat te denken van de actie van de scholen van Perspectief? We hadden gehoopt op 500 euro, het is ruim 5000 euro geworden. Tien keer zo veel. Super mooi.”

Rick en Bart zijn na de Moonlight Music Quiz met complimenten overladen. En dat is meer dan terecht. „Maar we hebben het niet alleen gedaan”, benadrukken de twee jonge ondernemers. „We zijn ondersteund door veel vrijwilligers. Al het geld dat is ingezameld gaat naar de voedselbank. Er blijft niets aan de strijkstok hangen.”

Reactie Voedselbank Zuidoost-Groningen

Voorzitter Willem van Veen is nog steeds onder de indruk van de opbrengst van de Moonlight Music Quiz in Stadskanaal. De bevlogen voorzitter van de Stichting Voedselbank Zuidoost-Groningen is al enkele dagen diep onder de indruk van de opbrengst van de Moonlight Music Quiz, die afgelopen zaterdagavond is gehouden door Rick Lem en Bart Stoffer Brakke van het mediabedrijf Vandebond in Stadskanaal.

Na afloop van de actie knalde het confettikanon, want uiteindelijk is een bedrag van iets meer dan 22.000 euro ingezameld voor het goede doel. Een werkelijk fantastisch resultaat.

„Grandioos”, vat Van Veen zijn gevoelens samen. „Ik heb de uitzending live bekeken en ik kreeg werkelijk kippenvel op de armen. Eerst toen de tussenstand van 15.000 euro werd gemeld - ‘ik dacht: wat gebeurt hier! - en later toen de cheque met het bedrag werd getoond.”

Vorige
Vorige

Waarom je vandaag moet starten met video

Volgende
Volgende

Casevideo, laat het zien!